Está en:
OEI - CREDI - Boletín de Novedades - Agosto 2000 -

OEI

Organización
de Estados
Iberoamericanos

Para la Educación,
la Ciencia
y la Cultura

Boletín de Novedades CREDI - OEI
Número 43 - Agosto 2000

INTERNATIONAL REVIEW OF EDUCATION

Vol. 46, nº 1-2 may 2000

Instituto for Education, UNESCO

CONTENTS

Editorial introduction1

Articles

Nonformal education, distance education and the restructuring of schooling: challenges for a new basic education policy. Wim Hoppers 5

Constraints to implementing educational innovations: the case of multigrade schools. Luis A Benveniste and Patrick J. McEwan 31

An ecological inventory approach to developing curricula for rural areas of developing countries. David Baine, Viranchi Puhan, Gautam Puhan and Siva Puhan 49

Cultural transfer in adult education: the case of the folk development colleges in Tanzania. Alan Rogers 67

Functional literacy of young guyanese adults. Zellyne Jennings 93

Les desparités d’alfabétisation et de scolarisation en Turquie. Ali Arayici 117

Les enjeux pédagogiques et institutionnels du partenariat dans l’enseignement technique et professionnel. Kuoadio Aska 147

Book reviews 169

FICHA BIBLIOGRÁFICA

TÍTULO REVISTA: International review of education
PUBLICACIÓN: Hambourg [Feldbrunnenstrasse 58, 20148] : UIE, 1997-
ENTIDAD RESPONSBLE: Unesco Instituto for Education [Hamburgo, Alemania], UIE
NOTAS: Bimensual. - Descripción basada n.1[1997]
COMPRENDE: [1997 n.1][1998 n.1][1999 n.3-4,5-6]-
PAÍS/ORGANISMO: De
IDIOMA: Eng
ISSN: 0020-8566
TIPO DOCUMRNTO: Periódica
LOCALIZACIÓN: CREDI, Madrid, Es
SIGNATURA: UNESCOPa.XV.R
MFN 0635
FECHA ENT.: 20-01-2000

Índice Boletín 43
CREDI Regresar a Índice de Revistas
Página Principal OEI Más datos correo electrónico: credi@oei.es

Buscador    Mapa del sitio    Contactar
Página Inicial OEI

Buscador | Mapa del sitio | Contactar
| Página inicial OEI |