OEI

Está en:
OEI - CREDI - Boletín de Novedades - Julio 2001


INTERNATIONAL REVIEW OF EDUCATION

Vol. 47, nº 1-2 march 2001

Unesco, Instituto for Education


CONTENTS

Obituary 1

Editorial-Introduction 3

Articles

Accelerated school programmes: assessing their effectiveness. Haim Gaziel 7

L’enseignant-ressource en milieu urbain défavorisé: Une intervention étucative efficace. Manuel Crespo et Nicole Carignan 31

La peur de l’évaluation de l’enseignement ou du sujet?. Chryssoula Kosmidou-Hardy et Jean Marmarinos 59

Cultural transmission and inter-generational interaction. Jerven Dekker 77

Kindern das wort geben: Ein interkulturell-kreativer arbeitsansatz, aufgezeigt an der arbeit mit tibetische migrantenkendern. Gabrile Rabkin 97

Fron state control to governance: decentralization and higher education in Guangdong, China. Joshua Ka-Ho Mok 123

Note

A critique of the external product evaluation of the Brazilian system of undergraduate education. Lilia da Rocha Bastos, William Burton Michael and Denize Torres de Oliveira 151

Book reviews 159


FICHA BIBLIOGRÁFICA

TÍTULO REVISTA: International review of education
PUBLICACIÓN: Hambourg [Feldbrunnenstrasse 58, 20148]: UIE, 1997-
ENTIDAD RESPONSABLE: Unesco Instituto for Education [Hamburgo, Alemania], UIE
NOTAS: mensual. - Descripción basada n.1[1997]
COMPRENDE: [1997 n.1][1998 n.1]1999-2000[2001 n. 1-2]-
PAÍS/ORGANISMO: De
IDIOMA: Eng
ISSN: 0020-8566
TIPO DOCUMENTO: Periódica
LOCALIZACIÓN: CREDI, Madrid, Es
SIGNATURA: UNESCOPa.XV.R
MFN 0635
FECHA ENT.: 12-07-2001


© Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura