OEI

Está en:
OEI - CREDI - Boletín de Novedades - Febrero 2002


INTERNATIONAL REVIEW OF EDUCATION

Vol. 47, nº 6 novembre 2001

Unesco Institute for Education – Hamburg


CONTENTS

Editorial introduction 511

Articles

Ethnicity, forms and capital, and educational Achievement. Geert W.J.M. Driessen 513

Pourquoi entrer à l’Unversité? L’exemple d’une Université de Lettres at Sciences Humaines. Valérie Canals et Claude Diebotl 539

The dominant tradition in Adult Literacy –a comparative study of National Literacy Programmes in Botswana and Zimbabwe. Stanley T. Mpofu and Frank Youngman 573

Erwartungshaltungen von Sekundärschullehrern in Nairobi. Ralf Neuner 597

Choice and commitment: a comparison of theacher candidates’ profiles and perspectives in China and the United States. Zhixin Su, John N. Hawkins, Tao Huang and Zhiyi Zhao 611

Books Reviews 637

Volume contents/author index 649


FICHA BIBLIOGRÁFICA

TÍTULO REVISTA: International review of education
PUBLICACIÓN: Hambourg [Feldbrunnenstrasse 58, 20148]: UIE, 1997-
ENTIDAD RESPONSABLE: Unesco Instituto for Education [Hamburgo, Alemania], UIE
NOTAS: mensual. - Descripción basada n.1[1997]
COMPRENDE: [1997 n.1][1998 n.1]1999-2000[2001 n. 1-2,3-4,5,6]-
PAÍS/ORGANISMO: De
IDIOMA: Eng
ISSN: 0020-8566
TIPO DOCUMENTO: Periódica
LOCALIZACIÓN: CREDI, Madrid, Es
SIGNATURA: UNESCOPa.XV.R
MFN 0635
FECHA ENT.: 29-01-2002


© Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura